Blog

ESETTANULMÁNYOK

Tennis Classics IV (2011)

Megbízó:
Taróczy Balázs versenyigazgató,
wimbledoni páros bajnok teniszező

Időzítés: 2011. szeptember – november

Esemény:
2011-ben immár hagyományosan, aktív részesei voltunk a Taróczy Balázs által életre hívott budapesti teniszgálának. Az első Tennis Classics-re 2008 őszén került sor, akkor olyan egykori nagy klasszisok részvételével, mint Björn Borg, John McEnroe vagy Goran Ivanisevic. Az akkori, négynapos tornát még külső szemlélőként, a 2009-es versenyt azonban már a lelkes szervezőgárda tagjaiként éltük meg. Az előbb két-, majd később egynaposra módosult program minden évben tartogat újdonságokat – legyen szó az egyes vagy a páros mérkőzések eltérő hangsúlyáról, vagy a szeniorok és a ma is aktív top 20-asok szerepeltetéséről – a cél azonban 2011-ben, a negyedik alkalommal is ugyanaz maradt: maradandó sportélményt nyújtani a hazai teniszszerető közönségnek.

Eszközök:
Sajtóközlemények, sajtótájékoztatók
A Heart Communications feladata a 2011. évi gála esetében is elsősorban a sajtókommunikáció hatékony megszervezése és lebonyolítása volt. Így ügynökségünk felelt egyebek mellett azért, hogy a hazai sportsajtó naprakész információkhoz jusson az eseménnyel kapcsolatban, valamint a versenyt beharangozó, illetve az azt közvetlenül megelőző sajtótájékoztatót a sportban is oly fontos lendület és dinamizmus, továbbá gördülékenység jellemezze.

Akkreditáció lebonyolítása, sajtószoba működtetése
A gördülékenység elengedhetetlen a sajtó helyszíni kiszolgálása esetében is, amely lényegében már az akkreditációs kérelmek kezelésével elkezdődik és az utolsó labdamenet után sem ér véget… A helyszínen a tudósítók akár a számukra fenntartott páholyból, akár a sajtószobából követhetik az eseményeket, a fotósok számára pedig a legközelibb felvételek elkészítésére is lehetőséget adunk.

Eredmény:
Az elmúlt három év Tennis Classics gálái rendkívüli médiaérdeklődés mellett zajlottak. Az évről évre remek játékosokat felvonultató esemény természetesen önmagában is nagy vonzerő. A kimagasló publicitás mögött azonban a PR csapat, közöttük ügynökségünk többhónapos munkája keresendő.

A Jüllich Glas Holding Zrt. napelemgyártó üzemének avatása


Ügyfél: Jüllich Glas Holding Zrt.

Esemény: Új napelem-gyártó üzem bemutató sajtótájékoztatója és ünnepélyes avatása

A Jüllich Glas Holding Zrt. 2011 őszén avatta fel új gyártóüzemét Székesfehérváron. Az üvegiparban tevékenykedő magyar vállalat Solar Üzletága az újonnan felépült üzemben napelemek és más solar technológiát alkalmazó rendszerek gyártását kezdte meg. Egyebek mellett olyan, építőiparban használatos üveglapok gyártása a cél, amelyek integrált solar cellák révén az esztétikus épületburkoláson túl energiatermelésre is alkalmasak. Az új gyártósor üzembe helyezését közel kétéves kutatás-fejlesztési projekt előzte meg. Az egység kezdetben 40 főnek biztosít munkalehetőséget, a kereslet bővülésével pedig további 130-160 új munkahely jöhet létre. A fejlesztés mintegy 2,5 milliárd forintos beruházással valósult meg, amelyhez csaknem 400 millió forintos európai uniós pályázati forrást nyert el a cég. Az üzemet bemutató sajtótájékoztatóra 2011. szeptember 30-án, az ünnepélyes avatásra október 1-jén került sor. Utóbbi esemény díszvendége Orbán Viktor miniszterelnök volt, mellette Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes és Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere is beszédet mondott.

Kommunikációs célok, eszközök:
Ügynökségünk az üzemavatáshoz kapcsolódó sajtókommunikációs feladatokra kapott megbízást, amelynek középpontjában a Jüllich Glas Holding, mint sikeres hazai családi vállalkozás, valamint az általa kifejlesztett innovatív, jövőbe mutató technológia bemutatása állt. Ennek során a cég elmúlt bő negyedszázados működésének bemutatásán túl a mai, felelős és környezettudatos vállalat imázsának erősítése volt a cél.

Az üzem avatóünnepségét megelőzően Székesfehérváron, a Jüllich Glas gyártóegységében szerveztünk üzemlátogatással egybekötött sajtótájékoztatót, amelynek keretében az újságírók első kézből, a vállalat felsővezetőitől értesülhettek az új technológiának és a gyártóüzem megnyitásának részleteiről. A jelen lévő újságírók számos, a cég számára jelentős momentummal ismerkedhettek meg, és néhány szimbolikus jelentőségű relikviával gazdagodtak. A rendelkezésükre bocsátott írásos anyagokban részletes tájékoztatást nyújtottunk a cég tevékenységéről, fejlődési irányairól, piaci pozíciójáról és lehetőségeiről.

Eredmények:
A Budapesten kívüli helyszín ellenére a sajtótájékoztatón számos médium – hírügynökségek, rádió, helyi és szaksajtó, internetes portálok – képviselői vettek részt. Az esemény nyomán jelentős számban jelentek meg cikkek, tudósítások a fejlesztésről.

A másnapi, protokoll szempontból lényegesen nagyobb jelentőségű esemény még komolyabb médiaérdeklődést generált, különösen az elektronikus csatornák körében: valamennyi országos televízióadó, több helyi TV és rádió, valamint hírügynökségek és internetes portálok képviseltették magukat.

ELMŰ-ÉMÁSZ - Energia Pont Bemutatóterem és Tanácsadó iroda megnyitása


Ügyfél: ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport

Esemény:
Energia Pont Bemutatóterem és Tanácsadó iroda megnyitása

Az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport 2010 szeptemberében energiatakarékossági tanácsadó irodát és bemutatótermet nyitott budapesti székházában. A bemutatóteremben olyan interaktív modulokat telepítettek, amelyek demonstrálják a háztartásban alkalmazott rendszerek (pl. fűtés, világítás), eszközök energiafogyasztását, valamint energiatakarékossági tippekkel segítik az ügyfeleket áramszámlájuk csökkentésében. Az ELMŰ-ÉMÁSZ az utóbbi években növekvő hangsúlyt fektetett ügyfélkiszolgálásának fejlesztésére. A vállalat az energiahatékonyság és környezettudatosság jegyében több, a társadalmi felelősségvállalást előtérbe helyező felvilágosító, ismeretbővítő kezdeményezést indított. Ezek között megtalálható iskolásoknak szóló program csakúgy, mint nagyvállalati ügyfelek számára kidolgozott energetikai audit. Az egyik legújabb szolgáltatás pedig a budapesti, Váci úti bemutatóterem és tanácsadó iroda.

Kommunikációs célok, eszközök:
Az első, budapesti Energia Pont megnyitásához fűződő aktivitások kifejezett célja a figyelem ráirányítása az innovatív kezdeményezésre, valamint az úgynevezett beterelő kommunikáció. Előbbi cél eléréséhez olyan klasszikus eszközöket alkalmaztunk, mint az avatás alkalmából szervezett sajtótájékoztató, az alapos, minden részletre kiterjedő sajtóanyagok és háttér-információk, valamint exkluzív interjúk szervezése. A későbbiek során, az érdeklődés fenntartására egyrészt köztéri plakát-megjelenésekre készített tervekkel segítettük a Társaságcsoportot, valamint internetes felületeken publikált szakmai cikkekkel irányítottuk rá a figyelmet az otthoni energiatakarékosság fontosságára és annak lehetséges módjaira.

Eredmény:
A nagy érdeklődés mellett zajlott sajtótájékoztató nyomán valamennyi országos nyomtatott sajtóorgánum, valamint számtalan internetes és elektronikus médium is beszámolt az ELMŰ-ÉMÁSZ kezdeményezéséről.
A sikeres akciónak is köszönhető, hogy a 2011 nyarán, az ÉMÁSZ miskolci székházában megnyitott Energia Pont helyi és országos kommunikációjának megtervezésére és lebonyolítására is ügynökségünk kapott megbízást.

ELMŰ-ÉMÁSZ - Elektromos Mobilitás Program


Ügyfél:
ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport

Esemény:
Elektromos Mobilitás Program (e-Mobility)

- Az első nyilvános budapesti elektromos töltőoszlop felavatása
- Az e-Mobility Közösség megalakítása

Az ELMŰ-ÉMÁSZ energiahatékonyságot és környezetvédelmet középpontba állító törekvései mentén úttörő szerepet kíván játszani a zéró-emissziós közlekedés népszerűsítése, ezáltal az élhetőbb városi környezet megteremtése terén. A program egyik első lépéseként az áramszolgáltató 2010 szeptemberében ünnepélyes keretek között felavatta első elektromos töltőállomását. Az „áram-tankolás” lehetősége egy éven át térítésmentesen nyitva állt valamennyi lakossági felhasználó előtt. A környezettudatos szemlélet, valamint a társadalmi felelősségvállalás jegyében a vállalatcsoport hosszú távú célokat fűz az elektromosautó-töltőhálózat hazai elterjesztéséhez. Az ELMŰ-ÉMÁSZ kezdeményezése hamar támogatókra talált, 2011 nyarán közel 20 társaság részvételével megalakult az e-Mobility Közösség. A röviden e-Community-nek nevezett társulás célja egyebek mellett az elektromos mobilitás népszerűsítése, az ehhez szükséges infrastruktúra megteremtése és a folyamatos tapasztalatcsere.

Kommunikációs célok, eszközök:
Az Elektromos Mobilitás témája hazánkban újszerű kezdeményezés, ezért a gazdasági, energetikai és műszaki-technológiai szaksajtó mellett az általános és bulvár médiumok is nagy érdeklődést tanúsítottak iránta. Az első nyilvános töltőoszlop felavatása alkalmából nagyszabású sajtótájékoztatót szerveztünk, amelyen az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport Igazgatóságának tagjai szolgáltak információkkal. Az újságírók igényeinek kiszolgálására rendkívül részletes sajtóanyag készült, amelyhez előzetesen, illetve az esemény alkalmával készítette fotókat mellékeltünk. A helyszínen lehetőséget biztosítottunk a sajtó képviselőinek személyes interjúk elkészítésére – többek között Dr. Marie-Theres Thiell asszonnyal, az ELMŰ Nyrt. elnökével és Dr. Völner Pállal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkárával.

Eredmény:
A villanytöltő állomás üzembe helyezése alkalmából szervezett sajtótájékoztatót rendkívül intenzív érdeklődés jellemezte, a hírügynökségek, a nyomtatott és internetes sajtó képviselőin kívül számos televíziós stáb is megjelent. A megjelenések száma a várakozásokat felülmúlva alakult. A beharangozó sikerét nem csupán ez érzékeltette, hanem a töltőoszlop iránti valós igény, amelyet az egyelőre csekély számú villanyautóval rendelkező tulajdonos látogatásai bizonyítottak. Az esemény sikeres lebonyolítását követően az ELMŰ-ÉMÁSZ az elektromos autózás meghonosítására létrehozott e-Community megalakítása alkalmával is ügynökségünket kérte fel a sajtókommunikációs feladatok elvégzésére.

Euronics MEGA áruházak megnyitása


Ügyfél:
Euronics – Vöröskő Kft.

Esemény:
Euronics MEGA áruházak megnyitása

A 2011-es év a nem a kiemelkedő eredményekről marad emlékezetes a kiskereskedelem szereplői számára – örvendetes kivételek azonban itt is akadtak. A költségcsökkentésre kényszerülő, nehézségekkel küzdő vállalkozások mellett a szegmens egyik legnagyobb hazai szereplője, az Euronics – Vöröskő Kft. összesen négy új, nagy alapterületű üzletet nyitott Budapesten, illetve a fővárosi agglomerációban. A Budaörsön és Budakalászon augusztusban, majd a KÖKI Terminálon és a Corvin Bevásárlóközpontban októberben megnyitott üzletek főként azért okoztak meglepetést, mert az Euronics – Vöröskő a kedvezőtlen piaci körülmények ellenére indította el új, a korábbiaktól eltérő koncepcióját. Az Euronics MEGA áruházak ugyanis egyenként mintegy nettó 1 500 négyzetméteren, a megszokott magas színvonalon, ám jóval szélesebb kínálattal működnek. Ezen belül nagyobb hangsúlyt kapnak a felső kategóriás termékek és a kiegészítők.

Kommunikációs célok, eszközök:
Megbízásunk az Euronics MEGA áruházak megnyitásával kapcsolatos sajtókommunikációs feladatokra szólt, amelyek ezúttal többet jelentettek a hagyományosnak tekinthető sajtóesemény megszervezésénél és a média kiszolgálásánál. A nagy jelentőségű sajtóesemény előkészítéseként a cég ügyvezetője és kereskedelmi igazgatója számára egész napos, intenzív médiatréninget szerveztünk, amelyen az átfogó ismereteken túl hasznos gyakorlati tapasztalatokkal is gazdagodtak – mindezt kiváló helyszíni szereplésük is bizonyította. A budaörsi és budakalászi nyitást előbbi helyszínen, VIP fogadással egybekötött sajtótájékoztató kísérte, amelyre különálló rendezvényhelyszínt állítottunk fel. A mintegy 150 fő részvételével lezajlott eseményen a sajtó képviselőin túl a beszállítók, kereskedelmi és pénzügyi partnerek, valamint a helyi közélet prominensei vettek részt. Az Euronics MEGA áruházak sajtókommunikációjában az új kereskedelmi koncepció mellett kiemelt hangsúlyt fektettünk a cég alapértékeként ismert szakértő kiszolgálásnak, amely a munkatársak folyamatos képzésének köszönhető.

Eredmények:
Az agglomerációban megnyitott két áruház a várakozásokat felülmúló sikert aratott. Úgy véljük, hogy a kiemelkedő forgalomban jelentő szerepet játszott a jól felépített és véghezvitt sajtókommunikáció is. Ügyfelünk üzenete célba ért, az Euronics MEGA koncepció sikere látványos. Ügyfelünk bizalmát jelzi, hogy az ősz során megnyílt újabb két, immár budapesti plázákban helyet foglaló áruházuk kommunikációs feladataira is megbízást kaptunk, valamint további projektek kapcsán is eredményesen működünk együtt.

A 2010. évi Sanghaji Világkiállítás Magyar Pavilonjának kommunikációs tevékenységei


Ügyfél:
Genexpo 2010 Hungary Kft.

Időzítés: 2009. november – 2010. november
Esemény:

A Magyar Kormány 2006-ban döntött Magyarország részvételéről a 2010. évi Sanghaji Világkiállításon. A kínai expo, amellett, hogy az első, amelyet fejlődő ország rendezett, minden idők eddigi leggrandiózusabb világkiállítása volt. Lenyűgöző méretek és adatok jellemezték a hat hónapon át zajló rendezvényt: több mint 200 részt vevő ország és nemzetközi szervezet, több mint 70 millió látogató és ennek megfelelően rekord bevétel.

Célok, eszközök:
A Heart Communications 2009 végén csatlakozott a nagyszabású projekthez. A teljes magyar expo-részvétel szervezését és lebonyolítását állami tenderen elnyert projektcég, a Genexpo 2010 Hungary Kft. a Magyar Pavilonnal kapcsolatos hazai kommunikációs feladatokkal bízta meg ügynökségünket. Mivel a mintegy 9 ezer kilométeres távolság miatt igen kevés honfitársunknak adatott meg, hogy személyesen tekintse meg országunk pavilonját, ezért legfontosabb célunk volt, hogy annak gondolati és építészeti hátterét, megvalósítását és az ott zajlott programokat közel hozza a magyarországi közönséghez, érzékeltetve a meglehetősen filozofikus koncepció várakozásokat meghaladóan sikeres helyi fogadtatását. E nagy kihívást jelentő feladatnak számos eszközt felvonultató tervvel és elképzelésekkel láttunk neki. Az első hónapok egyik legfontosabb folyamataként felépítettük a Magyar Pavilon hivatalos honlapját, amely a magyar és az angol mellett kínai nyelven is üzemelt és folyamatosan frissülő tartalommal várta a látogatókat.
Megbízásunk részét képezte továbbá a magyar részvétel teljes arculati koncepciójának kidolgozása és implementálása, az expo nyitását megelőzően és annak időtartama alatt újságírói szakmai utak, sajtótájékoztatók szervezése, a magyar részvételt érintő események kommunikációja, a kapcsolódó kulturális programokhoz és valamennyi egyéb tevékenységhez fűződő sajtókommunikációs feladatok ellátása – hogy csak a legfontosabbakat emeljük ki. A világkiállítás megnyitásától kezdődően mindezen feladatokat kénytelenek voltunk komoly hazai „ellenszélben” végezni. A kínai és nemzetközi közvélemény azonban igazolta, hogy a Magyar Pavilon elnyerte a látogatók tetszését. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a hat hónap alatt fogadott közel 6 millió látogató (az előzetes várakozások mintegy másfél millió főről szóltak), valamint a pavilon Design kategóriában elnyert – nemzetközi szakmai zsűri alapján odaítélt – Ezüst Díja.

Eredmények:
A mintegy egyéves munka eredményei leginkább a hazai sajtóban mutatkoztak meg, köszönhetően az aktív sajtókommunikációnak –még ha egyes ellenérdekelt médiumok keményen dolgoztak is az ország sikerének elhalványításán. Tapasztalatunk szerint nem csupán azon sajtóorgánumok képviselői álltak a Magyar Pavilon mellé, amelyek orientációja eleve ezt diktálta. Az elfogulatlanul és tárgyilagosan szemlélődő kollégák kellemes benyomásokkal gazdagodhattak személyes látogatásuk során. A projekt finanszírozásának korai fázisban történt befagyasztása miatt már soha nem tudhatjuk meg, milyen további sikerek vártak volna a projektre, és hogyan változhatott volna a hazai közönség vélekedése, az „önszorgalomból” végzett munka eredményére azonban büszkék vagyunk.

Második Regionális Energia Fórum (2008)

2008. október 7-8-án rendezték meg Budapesten a Második Regionális Energia Fórumot. A rendezvény a közép-kelet-európai térség nyolc Amerikai Kereskedelmi Kamarájának – Bulgária, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szlovákia, Ukrajna, valamint az EU – összefogásával jött létre, és az üzleti, kormányzati és civil szféra, valamint a hazai és nemzetközi média mintegy 250 képviselőjének részvételével zajlott.

A Fórumot 2007-ben a GE hívta életre, amely idén is kezdeményező partnereként vett részt a rendezvény szervezésben. A Heart Communications meghívásos pályázaton nyerte el a Második Regionális Energia Fórum kommunikációs feladatainak ellátására szóló megbízást.

Cégünk két további, a rendezvény szponzoraival kapcsolatban álló média- és PR ügynökséggel vállalt partnerséget. A négyhónapos előkészítés során – a Kommunikációs Bizottság tagjaként – szorosan együttműködtünk a szervező és támogató szervezetekkel, kiterjedt sajtó-háttérmunkát végeztünk a hazai és külföldi médiumok körében. A Fórum után mintegy 110 hazai, és további számos külföldi média-megjelenést regisztráltunk, közöttük több nemzetközi hírügynökség tudósításait.

A Heart Communications főbb feladatai:
- sajtóiroda működtetése
- sajtóesemények, interjúk szervezése
- sajtóanyagok készítése
- elektronikus hírlevelek előkészítése és kiküldése
- follow-up, sajtófigyelés és média analízis

Coca-cola

Busójárás – 1997

A Coca-Cola az 1997-es karneváli szezonban a Budapest Farsangot és jelmezversenyt, valamint a háromnapos mohácsi busójárás kulturális és folklór rendezvényeit támogatta. (február 9-11.) A Heart Communications feladata volt a budapesti farsang és a mohácsi busójárás beharangozása, illetve a sajtó képviselőinek eljuttatása a mohácsi rendezvényre. A Heart Communications Mohácson külön sajtószobát üzemeltetett, melynek feladata volt a friss sajtó- és háttéranyagok szórása; a különböző forgatócsoportok munkájának segítése (pl. MTV – Tonik) – interjúk szervezése, tájékoztatás; a mohácsi busójárás programjainak népszerűsítése (melynek fő támogatója a Coca-Cola volt)

Forma világa – Kiállítás

1998. április 2-án nyitotta meg kapuit a Coca-Cola Forma Világa kiállítás a Pólus Centerben. A kiállításon 40 ország üvege volt látható. A sajtótájékoztatón kihirdették a “Magyar Üveg” pályázatot is. A pályázat nyertes üvege részt vesz a vándorkiállításon, ezzel népszerűsítve hazánkat.

Simple Minds

A Coca-Cola Beach House színpadán lépett fel a Simple Minds együttes 1998. július 2-án. A Heart Communications feladata a sajtó tájékoztatása, egy rövid sajtótájékoztató, illetve exkluzív interjúk szervezése volt.

Fanta Bulimobil

A Pa-Dö-Dő együttes tagjai a koncertjeikre ezzel a fantasztikus autóval érkeztek, a koncertek előtt pedig dedikált 0,5 l-es Fantával kedveskedtek a rajongóiknak. A Heart Communications feladata volt: a vidéki média tájékoztatása a koncertturnéról, valamint interjúk szervezése a helyi médiumoknak.

Beach House

A Heart Communications a következő feladatokat látta el:
- Média sportnapok szervezése
- Interjúk szervezése a Coca-Cola Beach House Színpadon fellépő művészekkel
- Újságírónapok szervezése
- A Beach House Média Központ üzemeltetése

A Nokia magyarországi bevezetése

A Nokia 1993 végén, szinte teljesen ismeretlen finn cégként jelent meg Magyarországon. A Nokia Telecommunications Magyarország feladata a GSM hálózat kialakításában való részvétel volt: a Pannon GSM bázisállomásait és tornyait szállították. A Nokia Mobile Phones, az analóg és digitális rendszerek vezető mobiltelefon gyártója, 1995 óta van jelen a magyar piacon. A Nokia Display Products (a Nokia harmadik üzleti csoportja) pedig 1996 áprilisában nyitotta meg a pécsi monitorgyárat. A Heart Communications 1995 februárjától folyamatos megbízással dolgozott a Nokia Mobile Phones-nak, majd 1995 novemberétől a Nokia Telecommunications-nek. Mindezek mellett időről-időre a Nokia Display Products-tól is megbízást kapott különböző események szervezésére. A Nokia Mobile Phones és a Nokia Telecommunications számára, négy éven keresztül nyújtott PR szolgáltatások a következők voltak: médiakapcsolatok, kapcsolattartás a mobilszolgáltatókkal, valamint különböző rendezvények szervezése. 1996-ban a Heart Communications a környező országokban működő Nokia PR ügynökségeket is irányította: a cseh, a román, a szlovén és a horvát PR ügynökségek a Heart Communications irányításával és tapasztalatai felhasználásával vezették be országukban a Nokia márkanevet.